Dlaczego mapa jest zła?
Why is the map wrong?
Na początek należy przypomieć jak były robione mapy za czasów PG2
Mapa dla gry w PG2 składała się
- z obrazka w formacie *.shp (zapisany obraz - podzielony na kilka części (pliki . shp), w palecie kolorów 8bit – kolory indeksowane)
- z pliku *.map (zapisane informacje o terenie i drogach dla kożdego hex)
- z pliku *.txt (zapisane nazwy wybranych hex – miast, rzek ...)
At the beginning, it should be reminded how the maps were made in the times of PG2
The map for the game in PG2 consisted of
- from an image in *.shp format (saved image - divided into several parts (.shp files), in the 8bit color palette - indexed colors)
- from a *.map file (saved information about terrain and roads for each hex)
- from *.txt file (saved names of selected hex - cities, rivers ...)
Utworzony scenariusz na podstawie takiej mapy - potrzebował do odtwarzania w grze – właściwego pliku *map w katalogu mapfiles oraz właściwych plików *shp
The scenario created on the basis of such a map - needed to play in the game - the correct *map file in the mapfiles directory and the correct *shp files
Obecnie scenariusz utworzony w OG - nie potrzebuje dodatkowych plików
Mapy tworzone dla OG składają się
- z rysunku (format png, jpg – ilość zastosowanych kolorów ogranicza tylko waga pliku w MB)
- z pliku *mapX ( zawiera informacje o terenie, drogach, kolei, nazwy)
Currently a scenario created in OG - no additional files needed
Maps made for OG consist of
- from a drawing (png, jpg format - the number of colors used is limited only by the file weight in MB)
- from the *mapX file (contains information about the terrain, roads, railways, names)
A teraz do sedna problemu
Now to the heart of the problem
Jeden z graczy zgłosił, że mapa do scenariusza Arras jest niepoprawna
Teren oraz nazwy nie są zgodne z rysunkiem
Aby to sprawdzić – otworzyłem scenariusz w suite – okazało się – jest źle
Mapa Arras oraz Arras2 powstała jeszcze za czasów PG2 (na tym samym obrazku)
Pobrałem więc stosowne pliki - arras.map i map128.txt (zmieniłem nazwę, by nienadpisać pliku na arras_nov.map)
One player reported that the map for the Arras scenario is incorrect
The terrain and names are not as shown in the picture
To check it - I opened the scenario in the suite - it turned out - it's wrong
The map of Arras and Arras2 was created in the times of PG2 (same picture)
So I downloaded the appropriate files - arras.map and map128.txt (I changed the name to not overwrite the file to arras_nov.map)
Otworzyłem w suicie
Na pierwszy rzut oka znalazłem wiele nieścisłości między obrazkiem, a plikiem - arras.map
I opened in the suite
At first glance I found many inconsistencies between the image and the file - arras.map
Plik arras2.map oparty na tym samym rysunku ma poprawione drogi i poprawiony teren, ale też zawiera błędy – szczególnie w nazwach
The arras2.map file based on the same drawing has corrected roads and terrain, but also contains errors - especially in names
W późniejszym czasie powstały pliki arras.mapx oraz arras2.mapx – mają już tylko kilka błędów
Later, arras.mapx and arras2.mapx files were created - they only have a few bugs
Mój proponowany plik My proposed file
arras.mapx
https://drive.google.com/file/d/14COaCt ... sp=sharing